Historie
Historie vývoje aplikace
Autorem aplikace je Richard Kořínek (odkaz). Aplikace začala vznikat ještě pod názvem Panoramix v organizaci P-centrum Olomouc v průběhu roku 2000. První reálné výkony začali zaměstnanci zadávat v pátek 1. 12. 2000. V P-centru byla aplikace používána na sledování klientské práce v kontextu doléčovacího programu, ambulantní léčby a později i dětského centra a střediska primární prevence. Aplikace se od svých počátků výrazně vyvíjela. Na vývoji se podepsala celá řada vlivů. Vývoj technologií, změny ve výkaznictví a v neposlední řadě také zákon o sociálních službách.
Velká změna potom nastala v roce 2010, kdy v říjnu začala aplikaci používat Charita Olomouc. Aplikace tehdy prošla rozsáhlou úpravou, protože jedním z hlavních požadavků bylo použití celého systému pro více sociálních služeb. Aplikaci jsme přepracovali tak, že může být konfigurována pro různé služby, přičemž každá služba má svou sadu typů výkonů (viz typy výkonů), události (zahájení služby, ukončení služby apod.), klienty a zaměstnance přiřazené do služby.
Další velké nasazení aplikace proběhlo od roku 2011 v organizaci Ester Zálesí. Tam je organizace také nasazena pro větší množství sociálních služeb (celkem 8 služeb). Pro Ester byla aplikace taká dále upravena a rozšířena. Hlavní změny se týkaly úprav karty klienta a také systému pro sledování výkonů u tzv. podpořených osob, což je využíváno hlavně u sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. Klientem služby je typicky rodič a mezi podpořené osoby patří další rodinní příslušníci – např. děti.
V roce 2011 až 2012 proběhl zatím nejrozsáhlejší přepis celé aplikace. V řadě oblastí v programovém kódu se projevoval značné stáří celého kódu, neboť některé části aplikace měly už 12 let, což je v životě počítačového kódu už poměrně značný věk. Aplikace byla přepsána tak, aby maximálně využívala standardní knihovny pro webové aplikace Zend Framework, což zvyšuje kvalitu a spolehlivost celého systému. Dalším cílem přepisu bylo maximálně zjednodušit nasazení celé aplikace pro novou organizaci, aby samotné nasazení nebylo otázkou dnů práce, ale minut, maximálně hodin.
Novou verzi aplikaci – ePanoramix – v reálném nasazení používají terénní sociální pracovníci města Vsetín pro evidenci své klientské práce.
Všechny zmiňované organizace aplikaci stále používají.